tisdag 6 december 2011

Mera julvers

Eftersom många tycks ha tagit vara på gårdagens julklappsrim kan jag väl bidra med några fler. Fast datorn jävlas som vanligt och sätter gårdagens datum på dagens (alltså onsdag 7 sept) inlägg. Hur gör man för att datum ska ändras kl 12 på natten och inte kl 10 nästföljande dag? Nya verser alltså:

MODERNA GREJER:
Du önskade dej dvd
och även sån där mp3
Jag skulle hellre ha köpt strumpor,
det vet jag ändå vad det e´.

BÄRBAR SPELARE:
Nu slipper du att höra mer
att jag vrålar: Skruva ner!
Den är bra, för när du kör den
är det bara du som hör den.

DECKARE:
Sånt med blod och döda lik
och en massa erotik
borde man väl inte ge,
men du har ju önskat de´.

BÖCKER:
Vi vårt fjärde ljus har tänt.
Slut är stressiga advent.
Då blir skönt att koppla av
med den här som vi dej gav.

HANDSKAR:
Låt vintern komma med kyla
så snön yr och vargarna yla.
Med det här är du rustad till tänderna
eller klarar åtminstone händerna.

PRESENTKORT:
Var du går i skogar berg och dalar
är det nån som vill att du betalar.
Därför tror jag det är sant
att du önskar dej en slant.

KEYBOARD:
Den här tar tid att lära sej.
Låt inte det besvära dej.
Läs bara instruktionerna
så får du nog fram tonerna.

TEVE-APPARAT:
Här en apparat som duger,
lär dej faktiskt en hel del.
Om sen Fredrik Reinfeldt ljuger
är det inte tevens fel.

Hoppas jag inte lockat till några extra köp nu.
Önskningar till nästa år: Skippa julen om det går!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar