onsdag 14 mars 2012

KÄRA MAMMA (Brev från en ung officer)

Kära mamma
jag mår så illa
Jag har mördat tio barn
i dag
Det är faan
hur man försöker
tar det månader innan man
blir van

Hur mår pappa
Han blir väl bra nu
från sin njurstensoperation
i vår
Ja jag tänkte
just på hans mage
när jag skar upp en gammal man
i går

Och lilla Lizzie
går hon i skolan?
Ja vi brände just en skola
härom dan
Och den sista
lilla eleven
ja hon likna lilla Liz
som fan

Det här kriget
drar ut på tiden
men vi bombar allt vi kan
från skyn
Tacksamheten
slår emot en
ifrån hororna därinne
i byn

Vi ska rädda
det här landet
ifrån kommunism och jäm-
likhet
Hälsa alla
dom därhemma
att jag gör min plikt mot gud
och er

Ja nu har jag
inte tid mer
för jag har ett litet upp-
drag till
Men jag tänker
på er ständigt
Kära hälsningar och kram
från – BILL! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar