lördag 8 september 2012

Hur når man Comhem?



Snart kanske vi inte ses längre på det här utrymmet. Jag har fått ett brev från Comhem som meddelar att mitt avtal med Comhem har sagts upp. Det som ska upphöra är "Small 1 Mbit/s" och "Mobilt Bredband", som båda sägs upphöra den 18 november.

Vad "Small 1 Mbit/s" och "Mobilt Bredband" betyder begriper jag inte. Men jag vet att jag inte har sagt upp något sådant eller något över huvud taget. Vad är det då som har hänt? Två saker kan jag tänka mej: 1) Jag har undvikit att svara på något krav om förnyelse. Eller 2) Någon annan har sagt upp avtalen i mitt namn för att jävlas.

Jag får ofta meddelanden på engelska. En del påstår att jag vunnit några miljoner pund och vill veta vilket konto dom ska sättas in på. Andra menar att jag ska teckna eller förnya abonnemang av olika slag. Nu är jag dålig på engelska. Så allt som kommer på engelska slänger jag direkt i papperskorgen.
Brevet från Comhem har ingen adress och inget telefonnummer, så jag kan inte nå företaget och fråga vad som är på gång.
Brevet börjar så trevligt: "Hej Sven, är kommer din bekräftelse." Och så får man inte veta vem som är så familjär. Eller vem man kan fråga vad fan…

Om någon av er, kära vänner, har råket ut för något liknande, så är jag tacksam om ni hör av er och talar om vad ni gjort för att klara av det.  




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar