fredag 15 mars 2013

Jag kanske tystnar men är inte död än



Det snöar och snöar, här där jag bor och i hela Europa. Någon sa i radio att det snöar tillåmed på Mallorca. Nu, när det borde vara vår och man borde gå och nynna Blåsippan ute i backarna står… Nu får man i stället sjunga med poeten Ove Klinthäll:

Inte en sippa i backen slår ut,
nu känns det mera som 20-dag Knut
Jag vill se blommande vide igen,
men jag får nog gå i ide igen.

Kanske får jag snart gå i ide, inte för att det snöar men för att min jäkla dator krånglar. Den vill inte längre ta emot mejl eller skicka iväg såna. Jag har inte råd att köpa en ny Mac. Det finns andra datorer som bara kostar hälften så mycket. Men kan man föra över innehållet i en Macintosh till en vanlig PC? Det får vi se.

Om jag så småningom tystnar så är det inte för att jag är död eller har gått i ide, utan för att jag håller på att byta teknik. Det är ju inte precis det lättaste man kan ta sej för på ålderns höst.      

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar