onsdag 6 november 2013

Tack till kamrater och till PRO


I dag skulle vi skriva dikter på den kurs där jag nu hoppas lära mej sånt. För dikter kan jag inte skriva. Ett tema var: Berätta om en känsla! Det jag just nu känner är ett slags tacksamhet. Jag är rörelsehindrad med min onda rygg och får all möjlig hjälp med rullstol till matsalen och sånt… ja. Om jag ska berätta om den känslan i diktform så får det bli så här:

Man kan inte dikta om Gysinge,
nej det är riktigt svårt ska ni tro,
för ingenting rimmar på Gysinge,
så man får rimma på PRO.

När man blitt gammal som jag
och har blitt pensionär,
då får man kämpa med ryggen och andre besvär.
Det kan man göra på Gysinge i lugn och ro.
Tack vare PRO!

Ja, det här får väl bli lösningen på dagens uppgift, att berätta om en känsla. Tacksamhet. Mot kurskamrater som kör rullstolen. Och mot PRO:s folkhögskola som jag gärna rekommenderar till varje pensionär som har råd. Fast särskilt dyrt är det inte. Cirka 600 spänn om dan för hyggligt hotellboende och god service. Det känns rätt bra. Tack ska ni ha!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar