onsdag 25 december 2013

God fortsättning på härlig helg!


I år har jag inte tagit in nån julgran. Jag läste att en gran är full med en massa smådjur som kvicknar till när granen kommer in i värmen och kan sprida sej i våningen. Men om man tar in en gran kan man ju snabbt göra slut på den som poeten Ove Klinthäll här har diktat om:

Det var en gång en risig gran
som köptes hem som julgran,
men ungarna skrek högt: "Fy fan,
det var en jävla ful gran!
Vi hugger den till kaffeved
och tar och värmer glöggen med",
så blev det bra i alla fall,
för dom slapp dricka glöggen kall.

Jaså, ungarna drack glögg. Jag hoppas den var alkoholfri då. Själv är jag helnykterist, därtill inspirerad av min far som var nykterist därför att hans pappa inte var det. Så kan det gå. Bjud inte era barn på sprit i jul, då är risken stor att de blir alkoholister och misshandlar sina fruar och män och voltar med bilen eller blir inlåsta för tillnyktring av snuten eller blir rånade i fyllan eller bli portade av Systemet. Nu har jag varnat er. GOD FORTSÄTTNING! 





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar