torsdag 27 mars 2014

Lite gammelgnäll, även på vers


Inte ska ni ungdomar läsa min blogg. Den blir ni bara deppiga av. Även när jag lånar verser av min favoritpoet Ove Klinthäll blir det gammalgnäll. Hör bara:

Nu börjar jag bli gammal och disträ
och lat och dum och allt man kan begära
och en gårilla är jag, jag har ont i höger knä
och glömt är snart nog allt jag har fått lära.
Jag glömmer var jag lagt nåt och jag glömmer va de va,
skit samma då, jag glömmer snart förtreten.
Försumbara är plikterna, och det är gott och bra,
nu bara väntar jag på evigheten.

Så där diktar han, som ändå är sex år yngre än jag. Jaså, har ni ungdomar läst ända hit? Då kan jag bara påminna om att ni – om ni har en jävla tur – kan bli lika gamla som jag. Då har ni sett vad som hänt i världen de närmaste århundradena. Synd att vi inte är religiösa så ni kunde berätta det för mej i himmelriket!





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar