onsdag 2 april 2014

Jag är korkad och går på vad som helst


I går var det 1 april, den dag då vänner ska lura varann på något sätt. Jag som inte har så många vänner blev inte lurad. Inte förrän jag läste Dagens ETC. Där fäste jag mej vid en artikel med rubriken Fredrik Reinfeldt blir staty bredvid Hjalmar Branting. Tidningen sa sig vara först med att publicera bild på det fem meter höga monumentet i brons över moderatledaren. Det skulle resas framför LO-borgen på Norra Bantorget.
Eftersom jag slutat förvånas över den fräckhet moderaterna uppvisar, t ex när de kallar sej det nya arbetarpartiet, så trodde jag på att Fredrik Reinfeldt skulle bli staty på arbetarrörelsens Norra Bantorget. Tills jag läste att monumentet skulle skapas av den kände holländske bildkonstnären Luur en Dreij.
Då begrep jag att tidningen Dagens ETC kommit med ett aprilskämt. Samtidigt som jag insåg att jag är så korkad att jag går på vad som helst.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar