söndag 27 juli 2014

Hur det gick för Wernström

Vår vän poeten Ove Klinthäll brukar skalda om vad det blivit av våra mediekändisar. Jag visste inte att jag hörde till dem förrän jag fick läsa följande kväde: "Nu går jag ut", sa gamle Sven "och sätter fyr på marknaden!" Men dock, han tänkte efter först: "Var blir effekten bäst och störst? Gå in i skolan nån lektion och be dom: Gör revolution!? Att spränga eller nåt på ICA? Nej, där finns inte några rika. Dra in till stan, till H&M och hota med att spränga dem? Lars Stjernkvist borde sättas dit, men han är ju en trevlig skit. Nå, Reinfeldt borde klippas till, men slåss är ingenting jag vill. Så då, vad gör jag: Sitter här som hjälplös revolutionär, och tänker 70-tal och gnäller. Det vart ju ingen skräll då heller. Nå, faktiskt jag är ganska trygg men har nåt fanstyg i min rygg. kan knappast gå och inte jogga. Men en sak kan jag ändå: Blogga! Det är just nu det enda stället där jag kan slåss mot tjyvsamhället!

1 kommentar: