fredag 12 september 2014

Företag som förolämpar oss



Jag är förolämpad. Du är också förolämpad. En av dom som förolämpar oss heter KLIPPET, ett företag som annonserar och vill sälja kläder. En jägarväst som jag gärna skulle köpa kostar i annonsen 149 kronor och 88 öre. 149:88. Ett par byxor kostar 459 kronor och 88 öre. 459:88.
Jag kan inte betala sådana priser. För västen kan jag bara betala 150 kronor och för byxorna 500. KLIPPET skulle ta emot pengarna och visa en förvånad uppsyn om jag krävde att få tillbaka tvåöringar och tioöringar.
I Ingelsta utanför Norrköping finns ett företag som heter NAME IT. Där försöker man inte luras med pengar som inte finns. I deras annonser kostar jeans 100 kronor, byxor 75 och tröjor 50. Ett företag som inte utgår ifrån att du och jag är idioter.
Det är nog i sådana företag vi bör göra våra inköp i fortsättningen. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar