söndag 19 oktober 2014

Vill drabbas av lite trevlig yrsel


Fortfarande sjuk och förkyld, hosta och feber. Jag googlar begreppet förkylning och får veta att symtomen är halsont och att det känns obehagligt i näsan. Vanligtvis följer sedan nysningar eller att näsan börjar rinna under den andra eller tredje dagen.
Det var inget nytt, det där visste jag redan.
Detta inträffar när kroppens slemhinnor attackeras av förkylningsvirus. Slemhinnorna svullnar då upp och producerar mer slem än vanligt, och man får rinnande näsa eller nästäppa och huvudet känns tungt. När du har en vanlig förkylning kan du få hosta som kan vara i upp till två veckor.
Jaha, nu har det väl nästan gått två veckor, så då skulle jag snart vara frisk då.
Men så är det ju yrsel också. Enligt Läkartidningen är yrsel ett diffust begrepp. De flesta upplever yrsel som något negativt. Då var det väl något annat jag drabbades av i natt fast jag trodde det var yrsel.
Jag var i Paris, gick från nattklubb till nattklubb och dansade med de finaste flickor och drog med dem upp på hotellet… ja, yrsel är ju ett diffust begrepp, men nog var det väl yrsel jag drabbades av?
Nu är jag vaken och hostar och nyser. Ensam är jag också, för jag tillåter ingen att komma på besök och bli smittad.
Roligt är det inte. Nu har jag gnällt och klagat. Nu går jag tillbaka till sjuksängen och hostan och hoppas att drabbas av lite trevlig yrsel igen. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar