torsdag 12 mars 2015

Vill kristna införa dödsstraff?


Kristdemokraterna ska få ny partiledare efter Göran Hägglund. Det lär bli Ebba Busch Thor, en 28-årig dam som är kommunalråd i Uppsala. Om man ska leda kristdemokraterna bör man väl vara kristen. Om man är kristen bör man väl tro på Bibeln.
Bibeln tvingades jag läsa som barn, trots att mina föräldrar var ateister, för i skolan var krillen det viktigaste ämnet. I Andra Moseboken 35:2 står det att man ska straffas med döden om man arbetar på en söndag. Min far arbetade på Aftonbladet som även gavs ut på söndagar. Han lärde mej tidigt att strunta i skolans krilleundervisnng.
Jag behövde alltså inte lära av Andra Mosebokens 21:27 att det är tillåtet för fäder att säja sina döttrar som slavinnor eller av Tredje  Moseboken 25:44 att man får göra om sina grannar till slavar.
Jag är oändligt tacksam mot mina föräldrar för att de inpräntade i mej arbetarklassens förakt för religion. Det gör att jag inser det orimliga i att vi har ett kristet parti i Sverige riksdag.
Religion är vidskepelse. Något man bör skydda sina barn emot. Så vad ska Ebba Busch Thor göra som partiledare? Hålla predikningar i riksdagshuset? Något bör väl namnet kristdemokraterna förpliktiga till?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar