torsdag 9 april 2015

Hoppas det här inte är det normala



Förkyld. Ligger och hostar. Utslagen. Inställda möten. Ingenting uträttat. Skulle skriva på en roman men har glömt vad den ska handla om. Då kommer poeten Ove Klinthäll med en vers som tycks passa bra:

Man kunde ju, ifall man satsat mera på kemin,
levt högt på stress- och huvudvärks- och magsårsmedicin,
för snart har var och en så mycket prylar här i väst
och måste hinna med så mycket grejer
så att hen tycker hela livsprojektet är en pest,
och vet knappt vad hen tycker eller säjer.
Jag borde ha sålt preparat och tagit bra betalt
när folk måste förgiftas för att leva fullt normalt.

Nå, jag ligger som sagt och hostar. Och käkar medicin. Inte för att leva fullt normalt utan för att stå ut med eländet. I morgon ska jag läsa Folkbladets dödsannonser. Om jag inte finns med där skriver jag väl en blogg som du kan läsa. Så ses vi. Hej då!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar