söndag 26 april 2015

Önskar er en fröjdefull helg!


I dag trodde jag att jag hade något viktigt att säga. Jag började med några rader men det blev inget. I stället bad jag poeten Ove Klinthäll bidra med någon klokskap och fick denna:

Sverige är ett dystert land,
köld och regn är jämt tillhands,
men jag längtar dit ibland,
mest när jag är utomlands.

Ack ja! När min hustru Inga levde var vi ofta utomlands, om inte i Afrika eller Latinamerika så i varje fall i något europeiskt utland. Nu är hon borta, och själv sitter jag här i dödens väntrum och kommer ingenstans. Alla åldras vi, men det är ju själva fan!
Nu har jag klagat över det. Så nu får jag väl bli lite muntrare och önska eder alla en fröjdefull jul. Va – är det långt dit? Nå, en fröjdefull midsommar då! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar