onsdag 29 april 2015

Vad ska jag säga på första maj?


Varför åtar man sej svåra uppdrag? Jag har åtagit mej att hålla tal på första maj för Vänsterpartiet. Jag ska bevisa att människan är en vänstervarelse vars naturliga plats är i Vänsterpartiet. Få se om det går.
Man får gå långt tillbaka i tiden. I gamla krig, där man slogs man mot man, bar man en sköld för att skydda hjärtat som sitter till vänster. Anfallsvapnet, som var ett svärd, höll man i högra handen och drog ur en skida som satt till vänster. Man kunde inte stiga upp på en häst från höger, för då satt skidan i vägen. Man måste stiga upp från vänster. Då blev det naturligt att rida på vägens vänstra sida. Vänstertrafik är naturlig och tillämpas på de flesta håll i världen som i hela brittiska imperiet. Högertrafik är onaturlig och förekommer bara i mindre väl utvecklade samhällen.
Har jag därmed bevisat att vår naturliga plats är i Vänsterpartiet? Fan vet. Det är inte långt till första maj. Jag har ont om tid att grubbla på det här. Men tala måste jag. Det har redan annonserats i Folkbladet.
Varför i helsike åtar man sej svåra uppdrag?    

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar