måndag 18 maj 2015

När natten kommer får jag se


I natt jagades jag av polisen. Ja, det är ju på nätterna jag lever, som jag tidigare sagt. På dagarna sitter jag bara i min ryggvänliga gungstol och väntar på döden. Jag jagades alltså av polisen och måste hitta gömställen.
Först blev de hos en grannfru som jag flirtat lite med. Sen blev det i en stuga i Tantolunden där jag brutit mej in med gänget i min ungdom. Sen i kojan jag byggde i Årstaskogen i min barndom. Sen vid olika lekplatser på Söder i Stockholm där jag växte upp.
Det var mycket intressant att vara jagad av polisen. Jag återsåg platser som jag hunnit glömma bort och träffade polare som jag umgåtts med i min tidigare tillvaro.
På nätterna har jag fantasi. Men den räcker inte hur långt som helst. Jag fick till exempel inte veta varför polisen jagade mej, vad det var för brott jag hade begått.
När natten kommer får jag kanske se.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar