lördag 25 juli 2015

Jag känner mej väl informerad


De fyra storbankerna gick sammanlagt med över 27 miljarder kronor i vinst bara under årets andra kvartal.
Allra bäst gick det för Nordea som gjorde en rörelsevinst på 11,5 miljarder, nästan 3 miljarder än samma kvartal 2014. Swedbanks resultat var 5,2 miljarder. Handelsbanken gjorde en vinst på drygt 5 miljarder och SE-banken 5,3 miljarder medan Handelsbanken fick nöja sig med bara dryga 5 miljarder.
Storbankernas samlade vinster för det andra kvartalet skulle räcka till att anställa mer än 311000 arbetare i offentlig sektor under samma period.

Detta läser jag i Proletären 24 juli. Och jag återkommer till det jag ständigt vill tjata om: Prenumerera! Nöj dej inte med den borgarblaska de flesta har på den trakt där du bor! Välj en vänstertidning!
Själv har jag Dagens ETC som morgontidning ("en röd dagstidning för ett grönare Sverige") och kompletterar sedan med Proletären och Flamman.
Jag känner mej väl informerad. Det unnar jag dej också att vara.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar