måndag 27 juli 2015

Jag skulle gärna bli dollarmiljardär


Vilka länder har flest dollarmiljardärer per capita? I topp ligger småstater och skatteparadis, men också Sverige hamnar högt på listan och är numera världens nionde mest miljardärtäta land.
Av totalt 1826 dollarmiljardärer i världen lever 23 i Sverige. Därmed finns i Sverige fler dollarmiljardärer per invånare än i stormakterna USA och Ryssland men också fler än i de små oljerika Gulfstaterna.
Detta läser jag i Proletären 24 juli. Tyvärr namnger inte tidningen Sveriges 23 dollarmiljardärer så man kunde ringa upp dem och fråga hur de burit sej åt för att skrapa ihop sina dollarmiljarder. Här skulle jag behöva lite tips.
Jag har inte lyckats skrapa ihop min första miljon i kronor än. Mycket mindre i dollar. För mej går det väldigt långsamt..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar