tisdag 22 september 2015

Mitt hjärta har haft blodbrist


Nu kan jag meddela att jag är schuk. När jag reser mej och går så börjar världen snurra. Nu kansche du schiter i min schukdom, men det kan inte jag göra.
Jag lägger mej och försöker sova men somnar inte. I natt låg jag vaken hela natten. I går var jag hos doktorn som snackade om lågt blodtryck. Höj det då! sa jag. Han lovade göra allt han kunde. Det har med hjärtat att göra.
Jag har haft hjärtinfarkt. Jag googlar infarkt och får veta att det är blodbrist. Hjärtat som ska pumpa runt blodet i kroppen lider alltså av blodbrist. Fattas blod att pumpa runt.
Vad gör man när doktorn inte kan? Man litar på den egna kroppen. Ända sen barnsben har jag gjort erfarenheten att kroppen är sin egen bästa läkare. Om jag bara har tålamod fixar nog kroppen det här.
Om den klarar det så hörs vi igen. Annars inte. Så enkelt är det.



  




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar