måndag 14 september 2015

Välj bäste man till kung, välj mej!


Ibland måste jag ge plats åt nån som skriver bättre än jag. En sån är poeten Ove Klinthäll. Se här hur han kan få ihop det:

Bebor vi ett rått kapitalistiskt land så gör vi!
Förespråka nästan allts privatisering bör vi!
Monopoltendenser släcker marknadsmässoljuset,
alltså bör vi konkurrensutsätta kungahuset!
Företagsinriktade personer bör få chans
att sätta ut Carl Gustaf med familj för konkurrens!
Kungamonopolet löper risk att slöa till!
Bäste man ska självklart få bli kung ifall han vill!

Javisst. Jag – till exempel! Jag skulle gärna ärva titeln och slotten och alltihop efter Carl Gustaf. Men inte drottningen förstås, usch nej!
Men risken är väl inte så stor. Bäste man har aldrig blivit kung i Sverige. Så jag lär nog inte komma på tal, jag heller.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar